Lbeck's Dance of Death

Des dodes dantz, Chapter 65 + 66

De helen biblien der hilgen scrift, ein fundament,
Ut hebreesch unde grkscher sprake in dat latn gewent,
Dem cristeliken volke to einem ewigen proft,
Wat menen doch de minschen, de nu noch in dem levende st?
Wente desse hilge Jeronimus was doch so sere mit dogeden dorchgewiret,
Likerws also dat firmament is mit den sternen dorchgeziret.
He begrde to sterven unde vrowede sik to des dodes stunden;
Des geliken sint de eddelen hilgen alle gtwillich to stervende gevunden.
Nu beklagen sik de minschen to sterven, dat is qut,
Hr en is doch jo nn blivende stt.(1)
Wente Job secht: ein minsche, da van einer vrowen wert geboren,
Is gelk einer schonen blomen tvorkoren;
Alsus he wasset, groiet unde bloiet,
Altohant drna wert he wedder gemoiet,(2)
In dem dat he wedder afnimt unde vorsorret
Unde gelk der ummegeslagen blomen vordorret.
Korte tt schal he leven in sorgen unde undult
Unde schal mit mannigerleie drofenissen werden vorvult
Unde wert denne vortreden alse he to der erden wert geleit;
Alsus it dit levent vorvullet mit veler krankheit.
Jo de minsche mr wasset, jo em mr afsleit,
Wente alle dage de dt em eine dachreise neger geit.
Naket unde arm is de minsche in desse werlt gekomen,
In jammer unde mit drofenissen wert he wedder van hr genomen.

De doet       Dat lxvi ghesette

Hrumme nicht en spare ik wer adel efte joget,
Nein gelt, stt, wsheit efte doget.
Weset altomalen bi tiden bereit
Unde kommet alle hr in minen kreit.
Ik wil ju up de erden nedderstrecken
Unde ernstliken einen vt lenger recken.(3)

Hr en mach nemant wedder spreken
Einem isliken wil ik sn herte tobreken.(4)
He si olt, junk, arm efte rike,
Ik neme se mede algelike;
De sik dunken gt efte van einem eddelen state,
Dat kumt ene altes nicht to bate.
Nemant is eddel noch gt, men Got alleine.
Hrumme merket recht dessen sproke algemeine:
De de werlt eddel holt unde hch geboren,
Merke, wat hebben se vor den anderen minschen tovoren?
Na einer wise werden se getelet, geboren alse de anderen,
So lange, alse Got wil, mogen se up dessem ertrike wanderen;
Se konen nocht vlegen, k nene mirakel vullenbringen,
Ok anderen minschen gelk in sodanen nttroftigen dingen,
Alse eten, drinken, slapen, rowen konen se nicht entberen.
Hrumme scheme di, slik unde drekhp, dattu boven dinen heren
Di vorhevest, de doch was so rechte tmodich
Unde aller hillicheit vul unde overvlodich.
Betrachte de drekstanden, de du vor di drechst,
Unde dine vulen conciencien, dr du di vaken mede slapen lechst;
Bedenke, wr du bist hrgekomen unde wattu nu bist,
Unde wattu werden scolt in korter vrist.

De doet       Dat lxvii capittel

Uele dogede maken den minschen eddel unde nicht de bort;
De dogede komen van Gode unde gn wedder to em vort.
Alsus is he eddel, de dr is vul veler doget,
Unde de umme siner rechtverdicheit van Gode wert vorhoget.
So mogen de hilgen Godes wol eddel sn,
De hr umme der rechtverdicheit hedden geleden smerte unde pn.
Umme Got unde dorch der rechticheit worden se hr sere gemoiet,
Alsus hebben se in velen dogeden werdichliken gebloit.
De sik hr sines states efte adel beromet,

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Footnotes: (1) (2) (3) (4)

Hebrews 13:14, "For here have we no continuing city, but we seek one to come."
Job 18:1-2, "Man that is born of a woman is of few days, and full of trouble. He cometh forth like a flower, and is cut down [...]"
One foot longer: There are many examples from the same period where Death is known to stretch the dying. Death is quoting the book "Zwiegesprch zwischen Leben und Tod" from ca. 1484:

Ik wil dy uppe de erden strecken
Unde eynnen vot lengher recken.

Death once again quotes "Zwiegesprch zwischen Leben und Tod":

Neen, ik wyl dy noch anders spreken,
Ick wil dy dyn herte thobreken.


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